REGULAMIN KORZYSTANIA ZE STOŁÓWKI SZKOLNEJ
I. ZASADY WNOSZENIA OPŁAT ZA OBIADY
- Ze stołówki szkolnej mogą korzystać tylko uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Cieszynie oraz pracownicy szkoły.
- Jadłospis oraz informacja o wysokości opłaty za dany miesiąc zamieszczana jest na stronie internetowej szkoły www.sp3.cieszyn.pl oraz wywieszane na tablicy ogłoszeń przy sekretariacie.
- Rodzice zobowiązani są do terminowego uiszczania opłat za obiady. Wpłat za dany miesiąc należy dokonywać w dniach od 1-szego do 10-tego dnia każdego miesiąca na konto szkoły: Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi, ul. Gen. J. Hallera 8, 43-400 CIESZYN NR KONTA BANKOWEGO : 62 1050 1083 1000 0023 0260 4851 BANK: ING BANK ŚLĄSKI ODDZIAŁ W CIESZYNIE.
- W tytule przelewu należy wpisać obowiązkowo: imię i nazwisko ucznia, klasę oraz miesiąc którego dotyczy wpłata.
- Należy dokonywać wpłat tylko i wyłącznie w wysokości podanej na tablicy ogłoszeń lub na stronie internetowej szkoły. Nie należy zaokrąglać podanej kwoty.
- W przypadku nieuregulowania w wyznaczonym terminie comiesięcznej opłaty za obiady stołówka zaprzestaje wydawania obiadów i odbierany jest uczniowi bloczek. Ponowne wydanie bloczka następuję od dnia następującego po dniu uregulowania opłaty za obiady. W tym przypadku Rodzic zobowiązany jest uiścić opłatę za cały miesiąc. Za czas niekorzystania przez ucznia z obiadów zostanie dokonane odliczenie od dnia odebrania bloczka do dnia poprzedzającego ponownego korzystanie z obiadów.
- Szczegółowe zasady dokonywania wpłat i zwrotów zawiera umowa o korzystanie ze stołówki szkolnej spisana pomiędzy szkołą a rodzicem/opiekunem prawnym dziecka.
II. ZASADY DOKONYWANIA ZWROTÓW ZA OBIADY
- Warunkiem dokonania zwrotu za niewykorzystane obiady jest wcześniejsze zgłoszenie nieobecności z powodu choroby lub innej przyczyny. Zgłoszenia dokonuje się tylko i wyłącznie: – sms-em na numer tel. 785187003 lub – e-mailem: intendent@sp3cieszyn.pl. Zgłoszenia, które wpłyną do godz. 10:00
- 0 danego dnia – odpis uwzględniony będzie od dnia następnego. Zgłoszenia, które wpłyną po godz. 10:00 danego dnia – odpis uwzględniony będzie od dnia drugiego od dnia zgłoszenia.
Przy zgłaszaniu odwołania obiadu należy podać obowiązkowo : imię i nazwisko dziecka, klasę ,datę nieobecności. W miesiącu grudniu zgłoszenia nieobecności przyjmowane są tylko do dnia 15 – tego grudnia. - W przypadku nie korzystania z obiadów z powodu wyjazdu zorganizowanego (np. wycieczki, zawodów sportowych) wychowawca klasy lub opiekun wycieczki zgłasza nieobecność grupy u intendenta szkoły, nie później niż dwa dni przed planowaną nieobecnością wraz z listą uczniów korzystających z obiadów.
- Odpisy sumowane są cztery razy w roku szkolnym i zwracane na wskazane w umowie przez rodziców, opiekunów konto bankowe lub wypłacane w kasie szkoły w następujący sposób:
- zgłoszone nieobecności w miesiącu IX będą zwracane do końca miesiąca września,
- zgłoszone nieobecności w miesiącach X , XI, XII będą zwracane do końca miesiąca grudnia,
- zgłoszone nieobecności w miesiącach I , II, III będą zwracane do końca miesiąca marca,
- zgłoszone nieobecności w miesiącach IV ,V, VI są zwracane do końca miesiąca czerwca.
III. Zasady korzystania ze stołówki szkolnej:
- Wydawanie posiłków odbywa się według harmonogramu , który znajduje się u wychowawcy oraz na gazetce obok kuchni.
- Uczniowie spożywają obiady tylko i wyłącznie na terenie stołówki szkolnej za wyjątkiem uczniów dla których istnieją wskazania wynikające z ich stanu zdrowia do spożywania obiadu poza terenem stołówki lub zabierania obiadu na wynos do własnych pojemników/ menażki. Dyrektor szkoły każdorazowo będzie podejmował indywidualne decyzje w tej sprawie na podstawie wniosków rodziców i nauczycieli. Do zabierania obiadu na wynos są uprawnieni również uczniowie w pierwszym dniu nieobecności o ile ta nieobecność nie była zgłoszona w dniu poprzedzającym nieobecność.
- Na stołówce szkolnej mogą przebywać tylko osoby spożywające obiad oraz nauczyciele dyżurujący.
- Wydanie obiadu uczniowi następuje tylko i wyłącznie po okazaniu przez niego bloczka obiadowego. Uczniowie otrzymują bloczki na początku miesiąca od intendenta. W przypadku zagubienia lub zniszczenia bloczka należy zgłosić się do intendenta w celu wydania duplikatu.
- Na stołówce szkolnej należy zachować się cicho i kulturalnie.
- W trakcie spożywania posiłków nie wolno biegać po stołówce i prezentować innych niestosownych zachowań.
- Uczniowie zbiegający na przerwach do stołówki ,przepychający się w kolejce stanowią zagrożenie dla innych i będą ukarani wycofaniem na koniec kolejki.
- Uczniowie spożywający posiłek zobowiązani są wypełniać polecenia nauczyciela dyżurującego. Jeżeli uczeń nie stosuje się do poleceń , nauczyciel informuje o niewłaściwym zachowaniu ucznia wychowawcę , który wpisuje stosowną uwagę.
- Uczniowie po spożyciu posiłku obowiązkowo odnoszą naczynia do wyznaczonego okienka zwrotu brudnych naczyń ,pozostawiając na stole porządek.