Sprawozdanie z pobytu we Francji 06.11 - 10.11.2004

w ramach programu Socrates Comenius
Reportaż przygotowała i na stronie umieściła pani Beata Śliż na podstawie relacji ustnej pani Ewy Czaudernej i pani Ewy Gajewskiej oraz sprawozdania pisemnego pani Ewy Gajewskiej i pani Joanny Lazar-Chmielowskiej

 

06. 11. 2004 - sobota

Nad chmurami...

Na lotnisku w Bordeaux

 

07. 11. 2004 r. - niedziela

Zwiedzanie zabytkowego młynu - Mulin de Vensac i latarni morskiej na rzece La Gironde

 

 

 

 

 

Winnica...

 Zwiedzanie miejscowości Soulac (zabytkowy kościół) - przejście nad Ocean Atlantycki

 

08. 11. 2004 r. - poniedziałek

Powitanie językach przybyłych delegacji

Gazetki przedstawiające współpracujące państwa

Przyjazd do szkoły w Gaillan en Medoc, poznanie pracowni, terenu wokół szkoły.

 

 

Udział w lekcji nauczania początkowego - zajęcia prowadzone w jednej klasopracowni z dziećmi klasy pierwszej i drugiej (klasa łączona z powodu małej ilości dzieci w jednym oddziale). Tematem lekcji było wprowadzenie litery "l" (kl. 1), zaś klasa 2 utrwalała wiadomości o tej literce. Litera "l" w języku francuskim jest wymawiana na kilka różnych sposobów.

 

     

Przedszkole jest częścia tejże placówki oświatowej. Delegacje obejrzały zajęcia z przedszkolakami - najmłodsze miało 2 lata.

     

 

Dyskusja, "burza mózgów" członków międzynarodowych delegacji w sprawie realizacji projektu Sokrates/Comenius. Wspólnie ustalono cele i zadania przeznaczone do wykonania do stycznia 2005. W najbliższym czasie szkoły powinny:

  • wypełnić ankiety odnośnie nauki czytania przez wszystkich uczniów klas I i rodziców. Ankiety zostaną ułożone przez Falka Herrmanna;

  • wysłać przykłady metod jakie nauczyciele stosują w pracy z dziećmi podczas doskonalenia nauki czytania z uczniami klas I. Podać te książki z jakich korzystają i w jaki sposób dzięki tym podręcznikom uczniowie uczą się czytać.

  • nakręcić film wideo, na którym będą zaprezentowane wypowiedzi pierwszoklasistów odnośnie czytania i nauki w ogóle, np. czego chciałbyś się uczyć?; czy lubisz czytać? itp. Pytania, które należy zadać dzieciom prześle F. Herrmann. Kaseta powinna trwać 15 min, na końcu powinien znajdować się krótki komentarz w języku angielskim podsumowujący wypowiedzi dzieci.

 

09. 11. 2004 r. -wtorek

Hospitacja lekcji muzyki i języka angielskiego, które prowadziła p. Isabelle Folletete (dyrektor szkoły). Lekcje odbyły się z uczniami klasy 5. Podczas zajęć języka angielskiego uczniowie pisali swoje ulubione potrawy, następnie prezentowali je wobec wszystkich uczniów.

 

10.11.2004r. - środa

Wszyscy razem: Słowacy, Hiszpanie, Niemcy, Polacy i Francuzi

Delegacja niemiecka

Polska delegacja

Delegacja z Hiszpanii

 

 

Tu byłyśmy

Widok z samolotu nad Monachium